شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

یک سال پس از آغاز جنگ غزه، حماس همچنان به تل آویو موشک شلیک می کند و تلفات سنگینی از صهیونیست‌ها می گیرد

حمله موشکی حماس

همشهری آنلاین: یک سال پیش در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، پایگاه خبری عبری زبان والا چند ساعت پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد که «جنبش حماس پیروز نبرد کنونی است و این جنبش توانست قدرتمندترین و خبره‌ترین سازمان اطلاعاتی منطقه و جهان را غافلگیر کرده و قوی‌ترین سیستم امنیتی خاورمیانه را ساعت‌ها به تمسخر بگیرد. این موقعیت حماس هرگز از اذهان بازیگران منطقه پاک نخواهد شد.» این تحلیل رسانه عبری والا درباره حماس یک سال پس از زمان انتشار، هنوز هم معتبر و با تحولات روز انطباق دارد. شاید صهیونیست‌ها مدعی باشند که در جریان یک سال جنگ علیه غزه توانسته‌اند این منطقه را با خاک یکسان کنند، اما آیا بمباران غزه توانسته مقاومت فلسطین را متوقف کند؟ آیا یک سال جنگ همه جانبه اسرائیل علیه غزه توانسته حملات حماس را متوقف کند؟ پاسخ به این پرسش‌ها در بررسی تحولات غزه پس از یک سال میسر است:

یکسال پس از ۷ اکتبر، اهالی تل آویو در پناهگاه

حماس همزمان با سالگرد عملیات هفت اکتبر، تل آویو را با حمله موشکی گسترده مورد هدف قرار داد.

۵ موشک: در سالگرد عملیات ۷ اکتبر، سازمان رادیو تلویزیون اسرائیل تائید کرد که ۵ موشک از جنوب غزه به سمت تل آویو و شهرهای اطراف آن شلیک شد.

۲ زخمی: سازمان امدادرسانی اسرائیل اعلام کرد ۲ نفر در این حمله موشکی زخمی شدند.

موشک های ام ۹۰: «گردان های عزالدین قسام»، شاخه نظامی حماس مسوولیت این حمله موشکی را برعهده گرفت و گفت که با موشک های ام ۹۰، تل آویو را مورد هدف قرار داده است.

تل آویو در مرکز هدف: بخش هایی از حمله موشکی حماس در شهر «حولون» در جنوب تل آویو سقوط کرد.

صدای آژیرخطر در تل آویو: آژیرهای خطر در خیابان های تل آویو همزمان با این حمله به صدا در آمد. همچنین سامانه دفاعی گنبد آهنین هم برای مقابله با موشک های شلیک شده از غزه، فعال شد.

اکتبر ۲۰۲۴، ماه پرتلفات صهیونیست‌ها

حماس و گروه‌ها و افراد وابسته به مقاومت فلسطین طی ۱۰ روز گذشته از آغاز ماه اکتبر توانستند تلفات سنگینی به صهیونیست‌ها در غزه و دیگر مناطق اشغالی وارد کنند:

۱ اکتبر: ۷ صهیونیست: کشته شده در عملیات تیراندازی در یافا توسط متحدان حماس

۶ اکتبر: ۱ نظامی زن اسرائیلی: کشته شده در عملیات حمله با سلاح سرد و تیراندازی در بئر السبع توسط متحدان حماس

۶ اکتبر: ۱ نظامی: کشته شده بر اثر مجروح شدن در نبردهای غزه توسط حماس

۸ اکتبر: ۱ نظامی: کشته شده در نبردهای جبالیا در شمال نوار غزه توسط حماس

۱۰ اکتبر: ۱ شهرک نشین: کشته شده در عملیات شهر اشغالی خضیره توسط متحدان حماس

۱۰ اکتبر: ۳ افسر اسرائیلی: کشته شدن ۳ نظامی با درجه سرگردی در نبردهای جبالیا در شمال نوار غزه توسط حماس

کمین سنگین حماس در جبالیا

رژیم صهیونیست در روزهای اخیر برای سومین بار در یک سال گذشته به جبالیا حمله کرده و البته کمین‌های سنگینی خورده است. این کمین‌ها نشانه تداوم مقاومت فلسطین علی رغم ادعای نابودی آن‌ها توسط صهیونیست‌هاست:

گروه‌های مقاومت فعال در غزه: گروهان‌های قدس جهاد اسلامی، تیپ‌های ناصر صلاح‌الدین، شهدای الاقصی و تیپ عمر القاسم (این گروه‌ها در کمین اردوگاه جبالیا مشارکت داشتند.)

هدف قرار گرفتن نظامی اسرائیلی در جبالیا: روز جمعه هم قسام اعلام کرد مبارزان این گردان‌ها در عملیاتی مشترک با مجاهدان گروهان‌های قدس یک نظامی اسرائیلی را در شرق جبالیا در شمال نوار غزه با تفنگ تک‌تیراندازی هدف قرار دادند.

تلفات صهیونیست‌ها مقابل حماس یک سال پس از جنگ غزه

منابع عبری زبان اعلام کردند از ابتدای ماه اکتبر جاری تاکنون ده‌ها نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست در جبهه‌های مختلف نبرد در غزه و یا خارج از غزه در دیگر مناطق اشغالی توسط حماس و یا گروه‌ها و افراد هم پیمان با حماس و مقاومت فلسطین کشته شده‌اند.

۱۴ نظامی و شهرک نشین: مجموع تلفات صهیونیست‌ها در ۱۰ روز اول ماه اکتبر ۲۰۲۴ (یک سال پس از شروع جنگ در غزه) توسط حماس و یا هم پیمانان حماس

کد خبر 889708
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha